close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הפרוייקט הבא- זיהוי על פי צילום מסך

מערכת שורשד אב, תשעב23/07/2012

האתגר הבא העומד בפני חברות העוסקות בסינון תכנים ואינטרנט בטוח- הגדרת הדפים המסוננים באמצעים ויזואלים.

תגיות:

נושא ההתמודדות עם אתגרי האינטרנט מהווה כיום נושא מדובר במיוחד אצל חלק ניכר מהציבור- הורים, מחנכים, אנשי חוק ועוד. האתגר החינוכי והנפשי שמציב האינטרנט הוא גדול, מקיף ונוגע לשאלות רבות- התמודדות עם פורנוגרפיה, התמודדות עם אלימות דיגיטלית, הימורים ועוד. הורים לילדים צעירים מתלבטים רבות בשאלות קיומיות- איך לפקח על פעילות הילדים ברשת, מתי יש לפקח, מתי יש למנוע כניסה ושאלות רבות אחרות. חברות רבות מציעות כיום פתרונות סינון, ישנן דיונים אין סופיים על הצעות חוק, על תוכנות מעקב, סינונים שונים ועוד. הנושא עולה חדשות לבקרים באמצעי התקשורת, בעיקר בעקבות אירועים קשים שונים ומשונים שהרשת מספקת. אולם נדמה שרמת האתגרים עולה ומתחזקת ככל שחולף הזמן.

חלק ניכר מהאתגר של כל מי שמציעים "סינון" או פיקוח של אתרים הוא האתגר להגדיר מה נחשב לאתר פוגעני או אתר לגטימי, העיסוק בשאלה זו מציב אתגרים שהם הם עולים ככל החולף הזמן וככל שמתרבים האמצעים שיכולים לשבש או להסתיר נתוני גלישה, החל מגלישות INPRIVATE ועד לכלי המכונה "פרוקסי סיני" שיוצר שיבוש מוחלט של נתוני הגלישה הטקסטואלים. אתגר הגדרת אתר כפוגעני או לא ראוי נוגע לגופים רבים- למספקי סינון למיניהם, לחברות אי מייל, לגופים "ממשלתיים" שמעוניינים לספק לציבור אינטרנט בטוח יותר, גופים חינוכיים, גופים מסחריים שעושים שימוש באינטרנט ומעוניינים למנוע בזבוז זמן וכוחות של עובדים במשרד ועוד. מספר יניב חניא, הבעלים של אתר שורש ומי שעוסק רבות בנושא התמודדות עם אתגרי האינטרנט- "כמי שעוסקים רבות בצדדים אלו של הרשת שאלה זו עלתה שוב ושוב במגוון פגישות שערכנו- החל מחברות כמו פרטנר שדאגו לזמן העובדים, עבור דרך משרד התקשורת המבקש לתקן תקנות בתחום וכלה בחברות כמו מיקרוסופט ששוקלות לספק שירות כזה כערך מוסף לשירות הענן שלהן. הגדרת אתרים פוגעניים חשובה במיוחד גם לחברות מדיה הקונות פרסום און ליין בכמויות גדולות ואינן מעוניינות ל"בזבז" חשיפות על אתרים שאינם מתאימים להם".

חברת שורש, העוסקת בפיתוח של אפליקציה לפיקוח על גלישה דרך מכשירים סולולריים, נתקלה בבעיה בדיונים על המוצרים השונים שלה. אולם, כפי שצויין, יש קושי אמיתי לפקח רק על כתובות URL או נתונים טקסטואלים אחרים, בעקבות כך עלה בחברה הצורך לפתח מערכת "הגדרת אתרים" על פי ניתוח תמונות, צילומי מסך ומראה האתר ולא על פי כתובתו או נתונים טקסטואלים אחרים. על פי התוכנית של החברה המערכת אמורה לקבל נתון בודד- כתובת האתר, לקבל את התמונה שמתקבלת, לנתח אותה ולדרג את האתר בציון של בין אחד לחמש, כאשר חמש הוא אתר פוגעני ביותר ואחד הוא אתר ללא סימנים כאלו. המערכת תעשה שימוש במספר הגדרות, כולל ניתוח טקסטים על גבי הדף (להבדיל מהכתובת), צבעי רקע, צבעים וכן ניסיון לאפיין תמונות פורנוגרפיות. הרעיון הסופי הוא לספק מערכת הדומה לאתרי הגדרת שרתי מיילים כספאם- נתינת ציון שיספוק לנותני השירות השונים, עם מערכת ערעור מסודרת וכדומה.

לצורך גיבוש המערכת חברה שורש לחברת קומונסנס המתמחה בניתוח תמונות לצרכים צבאיים ובדיקות ראשוניות הוכיחו שמערכת כזו ישימה בהחלט. מסכם יניב חניא- "אנו חשים בעירה אמיתית בשטח וצורך אמיתי ונוקב ביכולת לספק שירות מעין זה, צורך שילך ויגבר ככל שיתקדם השימוש בעוד ועוד עזרים לגלישה, עם חדירת הטאבלטים והמחשבים הזמינים תמיד. למעשה, החזון שלנו כפול- הן סיפוק של כלים מעשיים להורים, אנשי חינוך ועוד והן הספקה של שירות לחברות כלכליות גדולות שצריכות הגדרה ברורה של אתרים לצרכים שונים".

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה